REGIONY | Obce | MÍSTNÍ STRÁNKY | Firmy | Restaurace | Ubytování |
Ano. Být součástí společenství demokratických zemí a jejich institucí nám přináší bezpečí a stabilitu. Nemáme žádnou lepší alternativu. Měli bychom využít veškeré možnosti, které nám členství poskytuje, a pokusit se změnit, co se nám nelíbí. Česko je svrchovaný stát a plnohodnotný člen, nemůže tedy tiše sedět, přikyvovat a potom nadávat na výsledek. Musíme být aktivnější a zároveň konstruktivní.
Ano, protože ruský rozpočet závisí na exportu nerostných surovin, především ropy a plynu. A pokud se Rusko chová agresivně, vede agresivní války proti jiným zemím, aktuálně mám na mysli Ukrajinu a Gruzii, tak není správné, abychom mu svými platbami na tyto války přispívali.
Ano. Ukrajina je suverénní země s demokraticky zvolenou vládou. Přerušení dodávek zbraní by znamenalo, že její armáda utrpí větší ztráty a Ukrajina jako samostatná země nakonec přestane existovat. To rozhodně není naším zájmem a jde o riziko do budoucna. Proto musíme Ukrajinu podporovat, aby svou nezávislost uhájila.
Ano. Ukrajina samozřejmě nejdřív musí splnit všechny podmínky pro získání členství, například pokročit v boji s korupcí. Věřím ale, že má nárok na stejnou šanci, jakou jsme v minulosti dostali my. Problémy měly všechny země, které se v 90. letech s Českem ucházely o členství. Právě to byla motivace je řešit.
Ano. Poválečná obnova pomůže Ukrajině a také přinese výhody pro země, které se na ní budou podílet. Bude to znamenat obchodní příležitosti, rozšiřování vztahů, přibližování Ukrajiny evropským standardům. Tímto rozvojem můžeme také přispět k rychlejšímu naplnění kritérií pro vstup Ukrajiny do EU.
V tuto chvíli ne, protože k otevírání jakékoli základny nevidím konkrétní důvody. Kdyby se bezpečnostní situace zhoršila, pak by bylo na místě o tom uvažovat. A připravit analýzu, která by takový krok přesvědčivě zdůvodnila. Nebylo by to ale jen o našem rozhodnutí, museli bychom nejdříve podat žádost a poté vyjednat shodu se spojenci.
Ano, ale nemůžeme se soustředit jen na číslo 2 % HDP. To číslo je jen vodítko. Cílem není utratit peníze, ale mít armádu, která bude dostatečně moderní a schopná, aby splnila úkoly, které od ní očekáváme. Je sice důležité tento závazek naplnit, ale ještě důležitější je naplnit jeho věcný obsah.
V4 byla založena s cílem dosáhnout společného postupu středoevropských zemí na cestě do západoevropských struktur. Naplněním tohoto cíle nastalo pro skupinu období hledání nové identity a obsahu. Regionální uskupení v rámci EU dávají smysl, pokud se jejich členové dokážou dlouhodobě shodnout v zásadních principech řešení soudobých problémů. Rozdíly mezi zeměmi V4 v řadě důležitých otázek, jako je postoj k Rusku, Číně, fungování EU, ale i přístup k řešení vnitropolitických problémů, jsou dnes natolik zásadní, že lze jen velmi těžko mluvit o společném základu a zájmu. Uskupení V4 tak ztrácí na důvěryhodnosti a významu. Pokud se nám nepodaří obnovit silný společný jmenovatel, bude V4 pouze formální, bezobsažnou skořápkou.
Ve vztahu k migraci se musíme zachovat správně, ale i solidárně. Správné je nekompromisně chránit svou zemi a rozhodně nepodceňovat hrozbu nelegální migrace. To by byla chyba. Na druhou stranu jsme ale relativně bohatou a demokratickou společností, je proto důležité být solidární. Pomáhat lidem, kteří se za našimi hranicemi dostali do potíží, například kvůli válce. Naše pomoc je ale musí motivovat, ne demotivovat. Musí je vést k tomu, aby naší společnosti začali aktivně přispívat, ne ji využívat. Proto je třeba nastavit jasná pravidla a dohlížet na jejich dodržování. Jen tak zabráníme, aby populističtí politici situace zneužívali k rozdělování společnosti kvůli získání politických bodů.
Jako občan jsem pro. Ale neměli bychom se přitom nechat strhnout nějakou emocí, ať přehnaně pozitivní, nebo přehnaně negativní. Vláda musí situaci racionálně vyhodnotit. Stanovit parametry, kdy to pro nás bude výhodné jak ekonomicky, tak i politicky, a po jejich naplnění ten krok prostě udělat.
Nejsem věřící a nebyli ani moji rodiče. Naopak obě moje babičky byly hluboce věřící, pravidelně chodily do kostela a žily podle Desatera. Trávil jsem u nich každé prázdniny a do kostela je často doprovázel. Ve věku 2 let mě také nechaly pokřtít. To hlavní, co jsem si od nich ve vztahu k víře odnesl do života, je tolerance k lidem jiného názoru nebo víry, pokud nezastávají extrémní pozice a mají alespoň základní dobrou vůli k vzájemnému porozumění.
Ano, protože uznávám princip svobody a rovnosti každého člověka z pohledu práva. Není důvod omezovat něčí práva na základě sexuální orientace. Věřím také, že jsme tolerantní společnost. Přijímáme, že mezi námi lidé s homosexuální orientací žijí. Pokud chtějí žít společně a být i z pohledu práva uznáni za partnery, měli by také mít možnost své osobní vztahy formalizovat.
Ano, protože by měl být rozhodující zájem dítěte. Když si dám na misky vah kvalitu života dítěte bez rodiny v dětském domově a kvalitu života dítěte ve stabilním prostředí s milujícími rodiči, tak pro mě nehraje roli, jakého jsou pohlaví.
Ne, možnost potratu vnímám jako právo ženy rozhodovat o vlastním těle. Je důležité ji mít v situacích jako znásilnění či nemoc. Absolutní zákaz potratů bych považoval za diskriminaci. Ale toto právo by nemělo být zneužíváno jako snaha vyhnout se odpovědnosti, když k potratu není závažný důvod.
Ano. Stejně jako bych každému rád dopřál právo na důstojný život, tak myslím, že by každý měl mít právo na důstojný odchod. Alespoň já bych ho rád měl. Jsou případy, kdy člověk trpí, nemá vůli jít dál, ale my uměle prodlužujeme jeho utrpení. V některých zemích, například ve Švýcarsku, už toto právo existuje. Myslím, že bychom ho lidem neměli odpírat.
V plošné amnestii opravdu nevidím žádný smysl. Pokud jde o individuální milosti z humanitárních či výjimečných důvodů, když například dojde k justičnímu omylu, tak to vnímám jako opodstatněné, ale rozhodně ne jako nástroj, který staví prezidenta nad soudy.
Ne. Jako společnost zastáváme princip, že brát někomu život je nepřijatelné, a tak bychom jej měli uplatňovat i v případě trestů. Spíše bych se tedy zasazoval o to, aby právo bylo přísnější k lidem, kteří se závažných trestných činů dopouštějí opakovaně.
Nepodporuji model klasické prohibice, ale dostupnost marihuany musí být přísně kontrolována a podmíněna jasnými a vymahatelnými pravidly. Aby byla marihuana dostupná zcela volně a neomezeně, bych nepodporoval, protože se pro některé může stát předstupněm k tvrdším drogám.
V tuto chvíli ne. Je důležité vnímat, co si ekonomika státu může dovolit. Pokud bychom byli na takové úrovni efektivity práce, že za čtyři dny vytvoříme dostatečné zdroje pro fungování státu, tak o tom můžeme uvažovat. Když ale vidím, kolik miliard stojí den výpadku, nezdá se mi, že tam už jsme.
Ano, ale za předpokladu, že i bez uhlí pokryjeme nároky průmyslu a domácností. Kvůli válce na Ukrajině vznikla potřeba urychleného odklonu od ruských energetických zdrojů, protože kvůli energetické závislosti jsme zranitelní. Než budu mluvit o konkrétním termínu, chtěl bych vidět konkrétní propočty dopadů.
To je zbytečná debata, zavázaní už jsme. Pokud se nám něco nelíbilo, měla vláda jednat, když byl prostor. Green Deal je realita, před kterou neutečeme. I když je válka a jsme v problémech, dramatická situace ohledně kvality životního prostředí tím nezmizela. Měli bychom ale přehodnotit cestu, jak se ke stanoveným cílům dostat. Hlavní myšlenkou Green Dealu je odstoupení od fosilních paliv. S ohledem na bezpečnostní situaci se v tuto chvíli musíme soustředit hlavně na odstoupení od ruských fosilních paliv a využít k tomu všech dostupných cest, a až bude situace stabilní, bavit se dál o zelenějších řešeních.
Obecně jsem proti plošným opatřením, podpora státu má být cílená. Tento krok vidím jako populistický, obzvlášť za současné situace, kdy rostou požadavky na státní rozpočet. Je to lákadlo pro skupinu obyvatel, z nichž ne všichni tuto pomoc potřebují. Podporuji odstupňovaný systém slevy na jízdném.
Když chceme kvalitní TV a rozhlas, které žijí z koncesionářských poplatků, měly by s jejich rozvojem růst i koncesionářské poplatky. Jestli jsou stále na úrovni 90. let, tak to neodpovídá růstu cen. Ale zvýšení se musí odvíjet od jasné analýzy, která veřejnosti transparentně zdůvodní, proč jde o nutný krok.
Ano, jsem připraven zveřejnit zprávu z celkového vyšetření, které chci absolvovat i sám kvůli sobě v ÚVN.
Ústava říká, že prezident jmenuje vládu. Výhrady mít může, není to pasivní hráč. Já bych je neveřejně projednal s designovaným premiérem a vyjasnil nesrovnalosti. Pokud by ale na některých kandidátech trval i navzdory mým výhradám, vládu bych jmenoval, protože vláda je odpovědností premiéra.
V těchto těžkých časech je udržení sociální soudržnosti základem naší bezpečnosti a odolnosti. Vláda by měla pomáhat rychle, přesně cílit na ty, kteří podporu potřebují nejvíce, a srozumitelně o svých krocích komunikovat. Při zajištění dostatečných prostředků na sociální politiku a pro snížení rozpočtového schodku, bude potřeba zvážit změny na výdajové i příjmové straně rozpočtu, případně zvážit komplexní daňovou reformu, která rozloží zátěž spravedlivě. Ti, kteří si to mohou dovolit, by se na solidaritě měli podílet více než ti s nižšími příjmy. Již dlouho nám chybí udržitelný důchodový systém. Vláda by měla urychleně přijít s reformou, která zajistí důstojné důchody pro naše seniory. Nejsem pro vznik různých úrovní zdravotní péče, kvalitní péče by měla být dostupná všem. Vedle těchto témat však nesmí zapadnout ani otázka rovnoprávnosti a velký zájem bych chtěl také věnovat podpoře mladých lidí.
Řešení musí vycházet z odborného hodnocení, být podloženo argumenty expertů jak na ekonomiku, energetiku, tak na sociální politiku. A tyto návrhy pak musí všichni relevantní aktéři jedním hlasem komunikovat veřejnosti, zdůrazňovat princip solidarity a pamatovat na ty, které krize postihla nejvíc.
To záleží na mnoha faktorech a liší se podle odvětví. Nemyslím si, že existuje univerzální číslo. Pravidla pro odchod do důchodu by měla umožnit lidem pracovat i v pozdějším věku, pokud chtějí a mohou, a lidem v náročných odvětvích umožnit důchod ve věku, kdy už nemohou práci plnohodnotně vykonávat.
Určitě, například z hlediska rozdílů mezi platy žen a mužů pořád patříme k nejhorším zemím v EU. Když se budeme bavit o rovnoprávném postavení na trhu práce, tak to je nejen o rovných příležitostech, ale i o rovném hodnocení, a tady máme co zlepšovat.
Ve všem. 😊
V čele státu bude stát nezávislý člověk, který se nenechá ovlivňovat stranickou politikou. Naopak bude politiku moderovat k dosažení společného cíle. Bude prosazovat, aby pravidla platila pro všechny stejně, rozhodovat podle toho, co je nejlepší pro naši zemi a občany, ne podle osobního prospěchu.
Já je považuji za dostatečné.
Naše historie, kultura a smysl pro humor. Když o Česku mluvím v zahraničí, jsem hrdý na to, že máme spoustu šikovných lidí, kteří na poměr velikosti naší země a počtu obyvatel dokázali ve světě udělat velké jméno a získat si respekt.
Aby se nenechali zmást jednoduchými hesly. Jednoduchá hesla k řešení většinou nevedou.
Reakce Petra Pavla na nehorázné lži Andreje Babiše |
Vaše komentáře |